איך לטפל בסחלבים

סחלבים, הידועים גם בשם Orchidaceae, הם אחד הפרחים היפים ביותר בשל פריחתם הגדולה והארוכה וצבעיהם הפריכים. ניתן למצוא אותם בגוונים לבנים, ורודים, מגנטיים, סגולים וצהובים. סחלבים מסמלים פוריות, אלגנטיות ואהבה. מסיבה זו, הם ניתנים לעתים קרובות כמתנות להורים טריים.

אחד מסוגי הסחלבים הפופולריים ביותר הוא סחלב העש או הפלאנופסיס. זן זה פורח פעם עד פעמיים בשנה והפרחים אורכים בין חודשיים לשלושה. סוגים פופולאריים אחרים של סחלבים הם דנדרוביום ואוניציום, הפורחים פעם עד פעמיים בשנה ויש להם פרחים שנמשכים קצת יותר מחודש.

אם אתה בעל סחלבים או מעוניין לתת סחלב במתנה, חשוב לדעת את הטיפול הייחודי שאותו מגוון פרחים דורש. עקוב אחר מדריך הסחלבים שלנו כדי ללמוד כיצד לטפל בסחלבים. מעצות אדמה ועד טיפים להשקיה, יש לנו את המתכון לשמור על הסחלב שלכם חי ובריא.

איך לגדל סחלבים

ישנם יותר מ -20,000 סוגי סחלבים ברחבי העולם, וצמיחתם תלויה בכמה גורמים. שתילה נכונה, בסיס אדמה, השקיה ותאורה הם כל המרכיבים החיוניים לצמיחת הסחלב.

את הסחלב שלך יש לשתול בסיר שיש בו הרבה ניקוז. בתחתית הסיר שלך צריכים להיות חורי ניקוז על מנת להבטיח ניקוז מים עודף לחלוטין. אם הסחלב שלך מגיע בסיר שאינו כולל את התכונה הזו, יהיה עליך לרשום אותו מחדש לאחד כזה.

יש לשתול סחלבים באדמה מתנקזת במהירות. מומלץ להשתמש בתערובת עציצים מבוססת טחב או מבוססת קליפה. תלוי באיזו בחירה, הטיפול בסחלבים ישתנה. התערובת מבוססת הקליפה מאפשרת למים לנקז במהירות, כך שתצטרך להשקות את הסחלב שלך בתדירות גבוהה יותר. תערובת האזוב שומרת על יותר מים, כך שתוכלו לעבור זמן רב יותר בין השקיה.

סחלבים גדלים בצורה הטובה ביותר בסביבה של 60-75 מעלות פרנהייט (16 עד 24 מעלות צלזיוס). טמפרטורות מתונות אלה, בשילוב עם מעט זרימת אוויר, יאפשרו לסחלבים שלכם לגדל פרחים גדולים ויפים.

אם יש אפשרות, יש לשמור על סחלבים ליד חלון הפונה דרומה או מזרח. הם צריכים הרבה אור, אבל לא אור ישיר. אם הם נמצאים ליד חלון הפונה מערבה, האור יהיה חזק מדי, לכן יתכן שתצטרכו לשים וילון שקוף על החלון. חלונות הפונים צפונה לא יספקו מספיק אור לסחלב שלך.

איך להשקות סחלבים

באיזו תדירות אתה משקה את הסחלב שלך יהיה תלוי באקלים, ברמות הלחות ובמדיום העציץ שלך. בדרך כלל צריך להשקות את הסחלבים כל כמה ימים. כשמדובר בהשקיית סחלבים, הטעות הנפוצה ביותר היא השקיית מים יתר על המידה. רקב שורש היא מחלה הנפוצה במגוון זה של צמחים.

הימנע מהשקיית יתר

כדי להימנע מהשקיית מים, השקה את הסחלב שלך על סמך מידת הרטיבות של האדמה. דחף בעדינות כמה אצבעות לתוך האדמה ואז הסר אותן. אם אתה מרגיש לחות עליהם, אתה לא צריך להשקות את הסחלב שלך. אם אתה לא מרגיש לחות, זה צריך להשרות. דרך נוספת לעזור לך לעקוב אחרי אם הצמח שלך זקוק למים היא על ידי שתילה בסיר שקוף. סיר שקוף יראה את העיבוי, וכשאין עיבוי הגיע הזמן להשקות.

כיצד לטפל בסחלבים לאחר שהם פורחים

לאחר שנהנית מפריחתו היפה של הסחלב, תצטרך להשקות, להאכיל ולגזום אותו בכדי לאפשר לו להישאר בריא. מומלץ לרשום מחדש את הסחלב שלך במדיום גידול טרי (קליפת אדמה או טחב). זה ייתן לצמח התחלה חדשה עם חומרים מזינים חדשים.

לְדַשֵׁן

דשן חיוני לקידום פריחה חוזרת בסחלב הרדום שלך. יהיה עליך להאכיל את הצמח על ידי הפרייתו בדשן צמחי בית מאוזן (20-20-20) שבועי או חודשי, תלוי במגוון.

לִגזוֹם

לאחר שהתייבש פרח, יש לגזום את הגבעול. אתה יכול לחתוך את דוקרן הפרחים הישן ליד בסיס הגזע. נדיר שסחלב פורח מחדש על אותו גזע.

פורסם ב-$ s ותויג$ s.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *